Model: DH 103 Hornet F Mk.I
Měřítko: 1/72
Výrobce: Special Hobby
Katalogové číslo: SH 72046
Počet dílů: 48 plast, 16 PUR, 1 čirý, planžeta fotoleptů
Cena: 399 Kč
Fotografie modelu
postaveného autorem
Menší a mladší bráška Mosquita - dalo by se říci o DH 103
Hornet. Donedávna existovala jen stavebnice od Frogu, ovšem dnes
je takřka nesehnatelná. Nyní můžete, díky Special Hobby,
obohatit svou sbírku i o tento kousek. A jak se povedl? Nedá se
říci, že je bez chyby.
Sestavení kokpitu proběhlo v pohodě, jen mne zarazila absence
bočních ovládacích pultů – to, co je naznačeno na podlaze, se
tak rozhodně nazvat nedá. Slepení polovin trupu s již vlepeným
kokpitem a prostorem ostruhy proběhlo bez problémů. Paneláž
navazuje a dokonce ani spodní část přídě, která se má z
plastového trupu odřezat (v návodu neuvedeno) a nahradit PUR
dílem E6 s výstřelnými kanály zbraní, nečiní potíže. V kroku č.
5 se mají slepit horní a spodní částí poloviny křídla, spolu s
vlepením chladičů (díly E7). Ty jsou však o polovinu nižší,
takže je buď musíte nastavit, nebo opticky snížit vnitřní profil
křídla a zaslepit díry u motorových gondol.
Motorové gondoly pasují také velmi dobře a při jejich nalepení
na křídlo nevyžaduje příliš velké množství tmelu. Jak si kdo
doplní a vybaví podvozkové šachty, záleží jen na něm. A
dostáváme se k bodu č. 7, který udává přilepení sestavených
částí křídla, VOP a SOP k trupu. Zatímco zadní partie je hotova
za chvíli, s křídlem se zabavíte delší dobu. Styčné plochy
udělují křídlu vzepětí asi +5°, zatímco skutečný Hornet měl
křídlo téměř rovné! Naštěstí je na trupu dost prostoru k
broušení a vše se dá lehce napravit.
Další kroky jsou již takřka oddechové, ovšem až na vrtulové
kužely. Ty mají menší průměr než motorové gondoly a to se už
napravuje špatně. Dotmelení kuželů po obvodu se mi jevilo jako
hodně pracné a raději jsem odebral nějaké milimetry na přední
části motorové gondoly. Poslední zádrhel je při nalepení
překrytu kabiny. Sedí slušně, ale potřebuje trochu srazit
vnitřní hrany, kterými se dotýká trupu. A můžete přejít ke
zbarvení.
Výrobce nabízí tři možnosti dokončení modelu. První je Hornet PX
252, se kterým ze základny Linton-on-Ouse v roce 1948 vzlétal
S/L C. Haw od 65. squadrony. Letoun nese na všech plochách
stříbrný nátěr, vrtulové kužely a šipky na trupu a křídle jsou
červené. Druhý stroj PX 232 pochází od stejné jednotky a ze
stejné základny, jen z roku 1946. Nastříkán je barvami Light
Grey na horních a Petrol Blue na spodních plochách. Poslední
mašina PX 284 patřila 19. squadroně a v období 1946-1947
působila v Church Fenton. Kamuflovaná je stejně jako předchozí,
jen vrtulové kužely jsou modré a na boku trupu je modro-bílá
šachovnice. Kvalita obtisky je výborná.
Za poskytnutý vzorek děkuji výrobci.
Štefan Procházka
|