| 
  
                 Model: DH 103 Hornet F Mk.I 
				Měřítko: 1/72 
				Výrobce: Special Hobby 
				Katalogové číslo: SH 72046 
				Počet dílů: 48 plast, 16 PUR, 1 čirý, planžeta fotoleptů 
				Cena: 399 Kč 
  
                
                
                Fotografie modelu 
                postaveného autorem 
  
                 
				Menší a mladší bráška Mosquita - dalo by se říci o DH 103 
				Hornet. Donedávna existovala jen stavebnice od Frogu, ovšem dnes 
				je takřka nesehnatelná. Nyní můžete, díky Special Hobby, 
				obohatit svou sbírku i o tento kousek. A jak se povedl? Nedá se 
				říci, že je bez chyby.  
				Sestavení kokpitu proběhlo v pohodě, jen mne zarazila absence 
				bočních ovládacích pultů – to, co je naznačeno na podlaze, se 
				tak rozhodně nazvat nedá. Slepení polovin trupu s již vlepeným 
				kokpitem a prostorem ostruhy proběhlo bez problémů. Paneláž 
				navazuje a dokonce ani spodní část přídě, která se má z 
				plastového trupu odřezat (v návodu neuvedeno) a nahradit PUR 
				dílem E6 s výstřelnými kanály zbraní, nečiní potíže. V kroku č. 
				5 se mají slepit horní a spodní částí poloviny křídla, spolu s 
				vlepením chladičů (díly E7). Ty jsou však o polovinu nižší, 
				takže je buď musíte nastavit, nebo opticky snížit vnitřní profil 
				křídla a zaslepit díry u motorových gondol.  
				Motorové gondoly pasují také velmi dobře a při jejich nalepení 
				na křídlo nevyžaduje příliš velké množství tmelu. Jak si kdo 
				doplní a vybaví podvozkové šachty, záleží jen na něm. A 
				dostáváme se k bodu č. 7, který udává přilepení sestavených 
				částí křídla, VOP a SOP k trupu. Zatímco zadní partie je hotova 
				za chvíli, s křídlem se zabavíte delší dobu. Styčné plochy 
				udělují křídlu vzepětí asi +5°, zatímco skutečný Hornet měl 
				křídlo téměř rovné! Naštěstí je na trupu dost prostoru k 
				broušení a vše se dá lehce napravit.  
				Další kroky jsou již takřka oddechové, ovšem až na vrtulové 
				kužely. Ty mají menší průměr než motorové gondoly a to se už 
				napravuje špatně. Dotmelení kuželů po obvodu se mi jevilo jako 
				hodně pracné a raději jsem odebral nějaké milimetry na přední 
				části motorové gondoly. Poslední zádrhel je při nalepení 
				překrytu kabiny. Sedí slušně, ale potřebuje trochu srazit 
				vnitřní hrany, kterými se dotýká trupu. A můžete přejít ke 
				zbarvení. 
				Výrobce nabízí tři možnosti dokončení modelu. První je Hornet PX 
				252, se kterým ze základny Linton-on-Ouse v roce 1948 vzlétal 
				S/L C. Haw od 65. squadrony. Letoun nese na všech plochách 
				stříbrný nátěr, vrtulové kužely a šipky na trupu a křídle jsou 
				červené. Druhý stroj PX 232 pochází od stejné jednotky a ze 
				stejné základny, jen z roku 1946. Nastříkán je barvami Light 
				Grey na horních a Petrol Blue na spodních plochách. Poslední 
				mašina PX 284 patřila 19. squadroně a v období 1946-1947 
				působila v Church Fenton. Kamuflovaná je stejně jako předchozí, 
				jen vrtulové kužely jsou modré a na boku trupu je modro-bílá 
				šachovnice. Kvalita obtisky je výborná. 
				Za poskytnutý vzorek děkuji výrobci. 
  
				Štefan Procházka 
				 
                 
  
                        
                         |